lördag 23 februari 2008

Shitwaves

Jag hatar sånna här dagar.

H jobbar och jag har egentligen tusen grejjer jag borde ta tag i och göra, men de blir ändå att jag sitter i soffan och kollar tv-serier eller poker eller spelar FIFA 08 på ps3:an, trots att de börjar bli tråkigt att vinna med 8-0 varje match för att jag är för slö för att ändra svårighetsnivå till nåt mer utmanande. De e ju tråkigt att förlora...

Borde ta tag i sovrummet, sortera tvätt och ställa saker där dom ska va, då skulle H bli glad när hon kom hem, och de e ju alltid trevligt att överaska.. men... Dead Zone verkar ju rätt lovande efter åtta sedda avsnitt.. har tid att se klart säsong ett idag...

Måste fixa disken som jag har lovat att jag ska i ett par dar.. men... Arsenal verkar lite väl kaxiga inför finalen i ligacupen i FIFA.. måste någ sätta dom på plats...

AIK - TPS Åbo på skytten om en halvtimme, fint fotbollsväder också.. men... undrar om jag inte har feber så jag inte kan gå..

De e svårt att hålla på "ryck-upp-dej-roger" planen (inga mjukisar bland folk, ingen country) när solen skiner så här och man inte har nånting alls att göra.. Lyssnar på Townes istället och smyger ner till centrum och köper pizza för dom sista rikskupongerna.

***

Lastfm rekomenderade Slaid Cleaves, de gör nog jag me nu.. åtminstone Call It Sleep, en riktigt bra låt.

***

Sjukt ont i ryggen idag.. sängen ska dö

***

United kör över Newcastle idag

***

De finns inte många människor som Cornelis

***

Dagens Låt

The Hellacopters - How Could I Care?

How could I care about getting a day job
How could I care about having a plan
If you get hit by a car you won't make it far
So I'm just playin' in a rock'n'roll band
How could I care about what's goin' down here
How could I care about what's on the news
How could I care about bein' among and take a stand
For all I care I'm just bein' used yeah!

How could I care about my own country
How could I care about what's yours or mine
How could I care about fuckin' politics
When all I want is just a bottle of wine

I don't care 'cuz I know it doesn't mean a thing
Keep comin' back
Always ready for attack
Yes I'm aware ... but tell me
How could I care?

Alright! C'mon!

How could I care about showing feelings
How could I care about responding to yours
How could I care about damn psychology
When I can walk right thru' this door
How could I care about bein' hostile
How could I care about makin' friends
'Cuz when you turn around there's noone to be found
So you're better off with none in the end

I don't care 'cuz I know it doesn't mean a thing
Keep comin' back
Always ready for attack
Yes I'm aware ... but tell me
How could I care?
How could I care? Wow yeah!

Hey! Huh!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du gör nytta bara av att vara, iNte behöver du hålla på att fixa sovrum å ha dig, det är ju helg och du är ledig, det ska man också njuta av. Glöm inte det. Vi måste ögra nåt åt sängen, men ajg tror steg ett är att du ska slänga den där ryggdödar kudden! Men det kankse vore trevligt för dig om du kom ut lite när detär så fint väder, imorgon kanke du kan gå en liten prominix eller nåt, då känner man sig alltid lite piggare.

Puss!