onsdag 20 februari 2008

Be Chrool To Your Scuel

När jag va liten, kanske sex, sju år nånting hade jag två kassetter (riktiga MC ni vet), de va nån KISS skiva och Twisted Sisters We're Not Gonna Take It. Dessa, framförallt Twisted Sister, spelade jag glatt och ofta och min farsa tar än idag upp de där "oljudet jag lyssnade på när jag va liten" som ett exempel på att jag lyssnar på musik som mest låter som en dag i smedjan. Twisted Sister är liksom det värsta oljudet far min kan komma på.

Kom å tänka på de där nu när jag höll på med skivsorteringen och snubblade över Twisted Sisters Big Hits and Nasty Cuts. De e fan inte hårt.. men de va nåt charmigt med den där tiden när Hem & Skola International var livrädda för band som sjöng om att man skulle "be chrool to your scuel, 'cause you may never get another", eller som Alice Cooper, den gamla galningen sa: "School's Out For The Summer, School's Out Forevah". De e metal de!

Man kanske skulle börja göra låtar för kidsen.. skriva om att skolka, röka på skolgården, kasta luktsudd på vikarien, väga på stolen, ha keps på lektionen osv.. lite hårdrocksrevival lixom. Då kanske man får gå på grammisgalan och rapa i micken som en redig rebell

3 kommentarer:

Hanna sa...

och om att tugga tuggummi på lektion, då skulle du kunna ha min gamla engelskalärare med i videon, han gick alltid runt med en papeprskorg i händerna under lektionen som han uppmanade skakade framför sina elever med några befallande "chewinggum, chewinggum". Jag tror han skulle kunna platsa bra i videon. Han hade också de bevingade orden "late as usual" som han alltid sa så fort någon var minsta sekund sen...

Ladylefay sa...

ha ha ha, underbart att Hem och skola kunde kakka knäck för att WASP hade lättklädda nunnor på scen! AHHHHH DET som förargar gud sååå mkt.

Cass sa...

Jävligt bra blogg!