fredag 7 mars 2008

That's Trailer Park Life

First thing's first..

sorry att jag inte har skrivit på ett atg, jag försåtr att ni har suttit som på nålar i väntan på nytt dravvel från yours truley.. jag har tänkt skriva flera gånger men inte orkat. Orkar egentligen inte skriva nu heller, så de blir bara lite kort..

Hade inflyttningsfest i lördags, vilket var trevligt fram till att grannarna valde att ringa störningsjouren istället för att komma ner eller ringa och be oss att sänka den inte alls speciellt höga musiken klockan halv två.. jävla människor.. störningsjouren verkade nästan lite besvärade när dom kom och ringde på: "eh.. nån har klagat, har du lust att sänka musiken lite". Visst fan kunde jag de, de hade jag kunnat om grannarna hade haft vett nog att säga till själva också. Nu går jag omkring och glor misstänksamt på grannarna och planerar illdåd istället för att åtnjuta nån form av grannsämja.

Jaja, skönt med fredag iallafall.

Har köpt en påse öl och slängt ihop en 69-låtars playlist med Steves bästa.. folk brukar säga att de e sorgligt att supa själv, men dom fattar inte. Jag är ju inte ensam, jag har Steve med mej, och bättre sällskap än så kan man knappt ha.

crank up the volume on that mother och bring it.

***

dagens citat

-Du är inte speciellt djup du
- Gregor Samsa på Thåströmforum angående min syn på musik

***

Jorge Ortiz, då kanske vi kan kursa fulledulle utan att de gör nåt

***

Steve på Cirkus i Juni!

***

Dagens låt

Steve Earle - The Other Kind

I woke up this morning and I took a look around at all that I got
These days I've been lookin' in the mirror and wondering if that's me lookin' back or not
I'm still the apple of my mama's eye
I'm my daddy's worst fears realized
Here of late all this real estate don't seem all that real to me sometimes

I'm back out on that road again
Turn this beast into the wind
There are those that break and bend
I'm the other kind, I'm the other kind

Now my old buddy, what's his name, says, "Man what the hell are you thinkin' 'bout
Fool, you got two of everything, but you hang your head just like you was down and out"
And I'm damn sure not suffering from a lack of love
There's plenty more where that came from
Ah - but leave it up to me to say something wrong and hurt someone before I'm done

You see it used to be I was really free
I didn't need no gasoline to run
Before you could say Jack Kerouac you'd turn your back and I'd be gone
Yeah nowadays I got me two good wheels and I seek refuge in aluminum and steel
Aw, it takes me out there for just a little while
And the years fall away with every mile

6 kommentarer:

Seabaz sa...

Skulle du vara djup när det gäller musik ? .. Inte då ? :D

Shuto sa...

Se det som en initiationsrit. Störningsjouren kom hem till oss också när Josefin hade en trevlig lite tjejmiddag nån kväll.

Dom var också den gången rätt besvärade och jag ännu mer paranoid än vanligt mot grannarna.

Kändes framförallt härligt när Husvärden ringde och berättade att han fått in anmälan om att störningsjouren varit där och att upprepade sådana problem kunde innebära bekymmer för oss att få bo kvar.

Så. När Josefin fyllde 25 tapetserade vi skvadronsbacken med lappar om det och att vi hoppades vi inte skulle störa men om vi gjorde det var det bara att ringa på det och det numret etc etc.

Då ringde en granne och ville gratta och erbjöd sig att låna ut sina vaser så att vi "skulle få plats med alla blommor" Det tyckte jag var så gulligt när man beaktar blomgivar-frekvensen i vår bekantskapskrets att jag återfick min tro på grannsämjan.

Skrubbaluttan sa...

69 låtar.. är det alla? Jag ska lära mig dem utantill tills den 3 juni..

Terje: Vilken solskenshistoria!!!

Skrubbaluttan sa...

Ne. Inte 69. Jag har laddat in 204 Steve-tracks i playlisten nu. Hurra!

The Fucking Easterbunny sa...

Nej, 69 var bara the cream of the crop

Matt sa...

Vart fick ni biljetter då?