onsdag 16 april 2008

If I can't swear and smoke, I'm fucked

Tjo..

länge sen sist som vanligt.. har helt enkelt för tråkigt för att ha nåt att skriva om.. planerade i förra veckan en lång text om vilken medioker människa jag är på alla sätt och vis, men det visade sej att jag var på tok för medioker för att skriva skiten.. Hursomhelst, för att förkorta en tilltänkt lång text: Jag är medioker, på alla sätt och vis.

Nog om de.. derbyt sist då.. får väl börja med att jag givetvis också tycker att dte är trist när sånt där händer, men MY GOD vad det ska överdrivas och förstoras av media och annat löst folk varje gång. Minns förra året när nån i bajenklacken kastade in EN HALVFULL PLASTBÄGARE MED ÖL som landade ett par meter från linjedommaren. Direkt är Bank och Ohlsson och pojkarna igång och dödförklarar fotbollen och Bodström kräver nya lagar. Lite perspektiv, tack.

Orkar inte harva i de där mer nu, har redan diskuterat det till döds på andra ställen.

Har vart på en tvådagars utbildning jag inte behövde i går och idag. Istället för Säker Vatten, vilket är en kurs som alla rörmontörer ska gå, blev de av nån anledning Säker Vatten - Auktorisation, vilket bara firmaledaren behöver gå.. två dagars tuggande av tråkig tråkig tråkig jävla lagtext.. men men, jag klarade tentan utan problem iallafall, och det är väl aldrig fel att utbilda sej säger dom.

Som vanligt blir jag så trött på män och knegare när jag är iväg på sånt där, vilket är synd eftersom jag själv är både man och knegare.. men jag fattar fortfarande inte varför män i grupp måste hålla på å gruffskratta ihjäl sej varje gång nån säger knulla eller kärring, eller varför det alltid runt lunchbordet finns nån jäåvel som ger sej själv rätten att berätta hur man löser "invandrarfrågan" på ett lätt "folkpartistiskt" sätt.. skit på er.. om inte min telefon var av typ "rysk förkrigsmodell" till funktionen skulle jag ladda upp ett roligt foto på tre stadier av manligt hårbortfall som jag tog i smyg under gårdagens föreläsningar.

jaja, skit på er

***

Dagens låt

Bruce Springsteen - Angel Eyes (ackustisk liveversion)

So drink up all you people
Order anything you see
Have fun you happy people
The drinks and the jokes are on me

2 kommentarer:

Shuto sa...

Men nu måste vi faktiskt ses snart. Vi bor ju närapå grannar ändå. Vad säger ni om Br Ohlssons? Ananrs kan vi ju komma över till er eller vice vessla

Skrubbaluttan sa...

Knulla, Kärring, fniss fniss!